Bijzonder bezoek op school. Schrijfster Mariëlle Geus en illustrator Thé Tjong-Khing

Dinsdag 28 oktober hadden we heel speciaal bezoek op school; de schrijfster Mariëlle Geus. Zij had als verrassing ook de illustrator Thé Tjong-Khing meegenomen! Samen hebben zij het prentenboek; met de wind mee, gemaakt.
Terwijl Khing tekende vertelde Mireille het verhaal. De kinderen van groep 1/2 en groep 3 hebben erg genoten hiervan! Ze konden meedenken en vertellen wat er getekend moest worden, heerlijk luisteren en lachen. Het boek werd ook nog uitgedeeld aan diegene die kon raden wat Khing tekende. Het was een feestje!

Mireille heeft aan groep 6/7 en 8 haar boek; mijn dagen met niets, voorgelezen. En een kwis gehouden waarbij haar boek; 2040 gewonnen kon worden. Daarnaast kregen alle kinderen ook nog haar boek; de geheime opdracht!

Nog even is ze bij groep 4/5 naar binnen geglipt. Daar heeft ze vertelt hoe ze gebeurtenissen uit haar eigen leven verwerkt in haar boeken. Ze las voor uit; de ogen van Sitting Bull.
De kinderen hadden veel vragen aan haar en vonden het bijzonder dat ze nu een schrijver in het echt konden zien! Ze kregen een mooie boekenlegger van haar en zo heeft iedere groep kunnen genieten van dit bezoek!

Ander nieuws

Schoolvoetbaltoernooi 2023

Voetbalfanaten van onze Huibersschool

Wat een geweldig resultaat! Matific wedstrijd 2022 gewonnen!

Kinderen Mgr. Huibersschool winnen Matific 2022

Vraag van burgemeester Jos Wienen

Hoe zorgen de kinderen voor een fijne sfeer op school